HANG - FRANCESCO AGNELLO - F.I.T.S. 2012

In urma cu doi ani, la o conferința de presă, Adrian Ciubotaru a aflat de Francesco Agnello care le-a tinut tuturor rasuflarea cand a inceput sa cante la un instrument fascinant numit hang. Un instrument simplu si arhetipal:
„În plină conferinţă de presă, după câteva vorbe succinte, s-a ridicat de la masă, a scos un OZN de mărimea unui lighean – inventat în Elveţia acum câţiva ani – şi când a început să-l atingă am crezut că tot locul s-a lăsat invadat de o orchestră invizibilă. Abia atingea instrumentul cu palmele, iar sunetele ieşeau şi rămâneau suspendate undeva deasupra.
Chinezu era în primul rând şi filma, însă la final când l-am întrebat de filmare, mi-a răspuns că doar a pozat.
“Am făcut o poză”
“Cum aşa? Ai stat câteva minute cu mâna întinsă”
“Când l-am auzit cântând a început să-mi tremure mâna şi-am reuşit să fac doar o poză”
Cristina s-a întors către mine şi mi-a arătat pielea de pe mână.”
Tot despre Francesco Agnello scria Cristina Bazavan, imediat dupa aceiasi conferinta:
„Acest domn si OZN-ul sau muzical (Hang) au facut parte din spectacolul Warum Warum – un eseu genial despre intrebarile artistilor. De dimineata, la conferinta de presa, Francesco Agnello a facut demonstratia talentului sau cu mare bucurie.
“-Vreti sa va arat? Am aici linga mine instrumentul”
L-a scos din husa, a inceput sa-l atinga usor cu degetele si a explodat aerul in jurul nostru; la sfirsit a zimbit timid:
“E minunat ca mai putem inventa instrumente muzicale chiar si in aceste vremuri; acest instrument a fost creat in urma cu cinci ani.”
*
Azi toata lumea care s-a intilnit cu muzica lui a exclamat: extraordinar!
Si-apoi… speechless.”

Sper ca in curand sa il vedem cu totii la F.I.T.S.!


0 comentarii:

Copyright © C i t a d e l a. . .S i b i a n ă - Blogger Theme by BloggerThemes & newwpthemes - Sponsored by Internet Entrepreneur