(vreau!) Sa fiu voluntar?

Unii oameni se nasc cu abilitati, veleitati reale de voluntar, altii le cultiva dupa ce le descopera insa exista si oameni care mimeaza mai bine decat cel mai destoinic voluntar nativ.
A fi voluntar in societatea noastra de consum, din pacate sau din fericire, nu este o stare de spirit ci, de cele mai multe ori, o oportunitate din care are de castigat cel care isi urmareste mai abitir interesul/ele.

Dincolo de oportunisme si interese, indubitabil, orice actiune de voluntariat are la baza ratiunile si valorile comunitatii - in special, societatii - in general.
M-am intrebat astazi, la unison cu niste prieteni, unde se poate face voluntariat in Sibiu si am identificat foarte multe organizatii, asociatii si institutii, in care oricine poate sa devina voluntar si sa aduca o contributie, cat de mica, comunitatii in care traieste.

Citadela noastra, Sibiul, reprezinta, sau ar trebui sa reprezinte, un exemplu atunci cand ne referim la voluntari si voluntariat, intrucat inca de la intrare in oras, dar si in foarte multe locuri, insemnele Sibiu - Capitala Culturala Europeana sunt scrise cu litere de-o schioapa.

Prima data cand am fost intrebat de ce vreau sa fiu voluntar am raspuns: pentru ca imi pasa! Prima data cand am fost intrebat ce stiu sa fac am raspuns: sunt dispus sa invat mult mai multe decat stiu pana in prezent! Prima data cand am fost intrebat ce mi-ar placea sa fac am raspuns:
imi place sa ma implic, iar daca asta aduce un plus cuiva sau undeva...inseamna ca ceea ce voi fi facut, a avut la baza placerea, satisfactia, lucrului bine facut!

Imi place sa cred ca exista mult mai multi sibieni decat cunosc pana in prezent carora le pasa, stiu sa faca multe si sunt dispusi sa invete mai mult decat stiu pana in prezent, dar mai ales, imi place sa cred ca exista foarte multi sibieni care vor sa se implice, pentru binele comunitatii.

In aceasta ordine de idei, ii incurajez pe cei care vor sa fie voluntari - si ii sustin - sa se adreseze asociatiilor, organizatilor sau institutiilor pentru care contributia fiecarui voluntar reprezinta parte integranta din orice proiect care poate fi implementat in Sibiu.

3 comentarii:

Anonim spunea...

As vrea sá fiu voluntar dar nu stiu unde.

Ada Angharad spunea...

Foarte bine! Insa conteaza si foarte mult ce sti/vrei sa faci.

Alexandra Cel Mare - Irimie spunea...

Referitor la voluntariat, sunt foarte multi care spun: "Vreau, dar nu stiu unde?" Sunt de parere ca, daca intradevar vrei sa faci ceva, atunci poti! Daca doresti sa ajuti, sa-ti dedici din timpul liber unei activitati de voluntariat, atunci nimic nu te opreste sa te interesezi (exista internet, daca in cercul tau de prieteni nu gasesti informatiile necesare). Dar, mereu ne gasim scuze: "nu am timp acum, las pe maine!" sau "singur/a nu ma duc! Nu cunosc pe nimeni!" Aceste sunt motive false benefice doar propriei constiinte si nu societatii in care traim. Totul este sa sti cum vrei sa ajuti! Pentru ca, daca nu iti place ceea ce faci, rezultate nu au cum sa apara. Dar in primul rand, informeaza-te! Putinul oferit de tine conteaza pentru lumea in care traiesti, pentru cei din jurul tau, pentru strainii pe langa care treci in fiecare zi..

Copyright © C i t a d e l a. . .S i b i a n ă - Blogger Theme by BloggerThemes & newwpthemes - Sponsored by Internet Entrepreneur